بستن

10 نکته برای یادگیری سریعتر طراحی پارامتریک!

چگونه طراحی پارامتری را سریع یاد بگیریم؟

1.نرم افزار مناسب را انتخاب کنید

در ابتدا باید فقط یک مورد را انتخاب کنید زیرا کار بر روی انواع مختلفی از نرم افزارها در واقع باعث می شود یادگیری م lessثر نباشد. اکثر برنامه های نرم افزاری رویکردهای مختلفی دارند. رابط ها می توانند کاملاً متفاوت باشند و جابجایی روان بین آنها دشوار است. می پرسید چگونه یک مورد مناسب را انتخاب کنید؟ این سوال پیچیده ای است زیرا بستگی به این دارد که شما از چه نرم افزاری روزانه استفاده می کنید.

آیا شما از Archicad معماری استفاده می کنید؟ حتماً باید به دنبال Grasshopper باشید. همانطور که در نرم افزار Trimble به عنوان Tekla طراحی می کنید. پیوند زنده بین این نرم افزارها چندین سال پیش ایجاد شده و کاملاً کار می کند. توسعه دهندگان هر ساله روی بهبود اتصال و ارائه گزینه های جدید کار می کنند.

اگر شما یکی از طرفداران Revit هستید و نمی توانید زندگی خود را بدون نرم افزار Autodesk تصور کنید ، دینامو انتخاب طبیعی شما خواهد بود. اما نه تنها با استفاده از Speckle و RhinoInside می توانید به راحتی بین نرم افزارها بپرید. در مورد آن به یاد داشته باشید

کاربران بنتلی GenerativeComponents را انتخاب می کنند – یکی از اولین راه حل های پارامتریک در بازار. GC توسط بسیاری از شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد و به معماران و مهندسان کمک می کند تا فرآیندهای طراحی را به صورت خودکار انجام دهند و تکرارهای طراحی را تسریع کنند.

نرم افزار FME کاربردهای بسیار متنوعی را با انواع مختلف نرم افزار ارائه می دهد و احتمالاً بهترین گزینه برای همه افرادی است که با GIS کار می کنند. در بالای آن Marionette قرار دارد که با نرم افزار Vectorworks به خوبی کار می کند.

which Parametric Software

 

انتخاب کاملاً گسترده ای ، درست است؟

هنوز نمی دانید چه چیزی را انتخاب کنیم؟ فقط از مردم بپرسید! برای کارشناسان PD یک LN یا پیام خصوصی ارسال کنید. گردش کار و دلایل استفاده از طراحی پارامتریک را توضیح دهید. مطمئناً شخصی را پیدا خواهید کرد که قبلاً این شناسایی را انجام داده باشد و از قبل پاسخ س questionsالات شما را بداند.

2.بر یادگیری تفکر محاسباتی تمرکز کنید

خوب ، فرض کنید شما نرم افزار خود را انتخاب کرده اید. خوب با این حال ، تسلط بر مهارت های نرم افزاری تنها کاری نیست که قرار است انجام دهید. به جای تمرکز بیش از حد در یادگیری یک نرم افزار خاص ، باید حل مشکلات را به روشی که کامپیوتر درک می کند نیز یاد بگیرید. ما آن را تفکر محاسباتی می نامیم. به عبارت دیگر ، شما باید مهارت های خود را در مفاهیمی مانند شناخت الگو ، الگوریتم ها و انتزاعات ارتقا دهید. هرچه این اصول را بهتر درک کنید ، یادگیری و فهم نحوه کار کردن متن آسان تر خواهد بود.

3.با پایه ها شروع کنید.

نرم افزار طراحی پارامتریک دارای گزینه ها و اجزای سازنده / گره های مختلفی است. از یک طرف ، این خوب است زیرا نرم افزار از کاربرد بسیار زیادی برخوردار است. از طرف دیگر ، این برای همه مبتدیان جدید بد است. تعداد زیادی از گزینه ها می توانند در ابتدای سفر شما را ترسانده و دلسرد کنند. علاوه بر این ، بسیاری از عبارات جدید برای یادگیری وجود دارد. شما می توانید با اصطلاحات جدید مانند: brep ، nurbs ، booleans ، mesh ، سطح بدون تراش و موارد دیگر شگفت زده شوید.

من همیشه به شرکت کنندگان در دوره های خود پیشنهاد می کنم اصول اساسی را برای تبدیل شدن به یک حرفه ای بسازند. برای شروع یادگیری روی موضوعات زیر تمرکز کنید زیرا در هر نرم افزار PD معمول است:

  • انواع داده ها
  • لیست ها
  • بردارها
  • هواپیماها
  • تحولات
  • منحنی ها
  • درختان

نکته حرفه ای: به ساختار داده توجه زیادی کنید. مفاهیم را بیاموزید. هنگام تهیه یک اسکریپت ، همیشه یک پانل / تماشا در این نزدیکی داشته باشید تا خروجی ها را بررسی کرده و از نحوه ساختار درخت داده مطلع شوید.

Foundation Parametric design

 

یادگیری طراحی پارامتری را با مبانی شروع کنید

خوب است که از همان ابتدا نکات و ترفندهای نرم افزاری را بدانید. دانستن برخی از میانبرها می تواند زمان زیادی را برای ایجاد اسکریپت های شما صرفه جویی کند. دانستن ترفندهای کوچک می تواند زندگی را آسان کند و کار شما را بیشتر سرگرم کند. من هنگام یادگیری PD این جنبه را فراموش کردم. من ساعتها برای انجام کارها بارها و بارها صرف کردم در حالی که باید فقط با یک کلیک این کار را می کردم.

5.به یادگیری همان چیزهای جدید جدید به روش های مختلف ادامه دهید

هنگامی که در حال یادگیری زبان جدید هستید ، مهم است که برای حفظ مهارت هایی که قبلاً کسب کرده اید – “استفاده از آن یا از دست دادن آن” ، به تمرین این زبان ادامه دهید. همین امر برای یادگیری طراحی پارامتریک نیز صدق می کند. با یادگیری منظم و بیش از یک روش بهترین نتیجه را خواهید گرفت:

  • کتابهای درسی را بخوانید
  • انجام تمرینات
  • آموزشها را تماشا کنید
  • در کنفرانس ها شرکت کنید
  • به دنبال دوره های آنلاین باشید

شما می توانید با شرکت در دوره های هوش معماری ، خود را در زمینه های معماری و نرم افزاری تقویت کنید.

با یادگیری بیش از یک روش ، دانش قبلاً به دست آمده را تقویت می کنید.

نکته حرفه ای!
سعی کنید به جای اینکه کورکورانه از آن پیروی کنید ، منطق اساسی پشت اسکریپتهای توصیف شده را درک کنید!آموزش طراحی پارامتریکآموزش طراحی پارامتریکآموزش طراحی پارامتریکآموزش طراحی پارامتریک

6.با انجام کار طراحی محاسباتی را بیاموزید

اولین پروژه خود را بسازید!

از کوچک شروع کنید ، اما بزرگ فکر کنید. پروژه شما باید شامل مهارتهایی باشد که در حال حاضر در جعبه ابزار خود دارید. با ساخت یک مدل سه بعدی از استادیوم المپیک در پکن شروع نکنید. من می دانم که این یک پروژه جالب است ، اما با چیزی ساده تر ، مستطیل شکل شروع کنید و فقط به آن بپردازید. با انجام کار بیاموزید: یک آشفتگی بزرگ ایجاد کنید ، ایده های جدیدی را امتحان کنید ، ناامید شوید ، عیب یابی کنید و غیره. برای حل همان مشکل برنامه نویسی روشهای بی حد و حصری وجود دارد که از رویکردهای خلاقانه شما دعوت می کند.

در آغاز مطمئناً ، دنبال کردن متن های عجیب و غریب را دشوار خواهید کرد. اما ساختن آنها را به روشی که درک می کنید ادامه دهید. پس از آن ، زمان بیشتری برای بهینه سازی الگوریتم ها و ساده سازی آنها خواهید داشت.

7.آموخته های خود را به شخص دیگری بیاموزید

برای من ، این بهترین راه برای یادگیری است. این همیشه نوعی آزمون است. اگر مفهومی را به درستی درک کرده اید با توضیح دادن آن برای شخص دیگری که ممکن است دچار مشکل شود ، بررسی کنید. به همکاران خود در محل کار کمک کنید یا یک وبلاگ / پست لینکدین بنویسید. مهارت ها و دانش تازه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

8.گروه های مطالعه / کار تیمی

شما می توانید طراحی پارامتریک را به تنهایی یاد بگیرید همانطور که می توانید به ویولن بنوازید – اما این بدان معنا نیست که شما می دانید چگونه در ارکستر بنوازید. این از بازی و تمرین با دیگران حاصل می شود. در یک بحث گروهی شرکت کنید یا حتی هکاتون هایی را ترتیب دهید که در آن مشکلات خاصی را حل می کنید. یادگیری طراحی پارامتریک با دیگران فقط به تجربه یادگیری شما کمک نمی کند – بلکه به نتیجه نیز کمک می کند.

9.اسکریپت شخص دیگری را مرور کنیدآموزش طراحی پارامتریکآموزش طراحی پارامتریکآموزش طراحی پارامتریک

بررسی هر جزء / گره در اسکریپت ساخته شده توسط شخص دیگر ، آزمایش هر قسمت برای دیدن اینکه کدام جزء ها استفاده می شوند و چگونه کار می کنند ، می تواند روش خوبی برای یادگیری باشد. به این ترتیب ، درک بهتری از تصویر کلان خواهید یافت. سعی کنید چند نمونه از این بخشها را پیدا کنید یا متن شخصی را بخواهید. به یاد داشته باشید که اگر بخشی از برنامه را که با آن بازی می کردید بهبود بخشید ، اسکریپت خود را با انجمن در میان بگذارید.

10.درخواست کمک کنید!آموزش طراحی پارامتریکآموزش طراحی پارامتریکآموزش طراحی پارامتریکآموزش طراحی پارامتریک

سخت فشار آوردن به خودتان برای فهمیدن یک مشکل فقط توسط خودتان می تواند مفید باشد. اما در صورت منطقی بودن سوال ، بازدهی کاهش می یابد. به خصوص هنگامی که احساس گیر افتادن می کنید ، خطاهای بیشتر و بیشتری می گیرید یا برنامه شما بدون هیچ پیامی خراب می شود. تسلیم نشوید و از درخواست کمک دریغ نکنید. بسیاری از انجمن های بحث و گفتگو وجود دارد و مشتاقان کمک به شما هستند!

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: تمامی حقوق مادی و معنوی این محتوا متعلق به مجموعه آرک و مرکز آموزش رویای آکادمی مهرازی می باشد. در صورت تمایل به اشتراک گذاشتن این محتوا لطفا فقط لینک صفحه را به اشتراک بگذارید.