بستن

مزایای فناوری BIM – 12 مزیت فناوری بيم

People showing BIM

12 مزیت برتر فناوری BIM – چرا باید از BIM استفاده کنم؟

در مقاله اول “همه آنچه شما باید در مورد مبانی فناوری BIM بدانید” (پیوند) ما به توضیح مبانی تئوریک و مبانی فناوری BIM در ساخت و ساز پرداختیم. در این مقاله ما به پاسخ دادن به سوالات خواهیم پرداخت: چرا؟ چرا BIM انقلابی در صنعت ساختمان ایجاد کرد؟ چرا این راهی است که همه شرکت ها در آینده طی می کنند؟

برای پاسخ به این سوالات و سوالات دیگر ، لیستی از متداول ترین نظرات و سوالات BIM-skeptics را تهیه کرده ایم. ما سعی کردیم با ارائه تمام مزایای استفاده از فناوری BIM به آنها ساده پاسخ دهیم.

 

تكنولوکي BIM را بيشتر بشناسيد - 12 نكته مثبت در BIM - هوش معماری

مزایای استفاده از فناوری BIM

    1. تشخیص زود هنگام برخورد
  1. طراحی و ساخت سریعتر
  2. برنامه ریزی دقیق تر
  3. تجسم در مراحل اولیه پروژه
  4. کیفیت بالاتر کار انجام شده
  5. ارتباط بهتر در پروژه
  6. کاهش تأخیرها و خطاها
  7. افزایش کارایی و بهره وری
  8. رقابت پذیری
  9. دسترسی آسان به اطلاعات
  10. چرخه عمر پروژه
  11. بهبود OSH (ایمنی و بهداشت شغلی)

مزایای فناوری BIM

مزیت 1: تشخیص زود هنگام برخورد

این مدل هرگز صد در صد به واقعیت واقعیت نخواهد داشت – شما می توانید چیزی را کاملاً مدل سازی کنید ، اما شرایط ساختاری همه چیز را تأیید می کند. با این حال ، استفاده از BIM باز هم نتیجه خوبی دارد!

حتی اگر حداقل برخی از اشتباهات موجود در مدل را در مراحل اولیه تشخیص دهید ، به راحتی از آنها در محل ساخت جلوگیری خواهید کرد. از آنجا که ابزارهای BIM به شما کمک می کند تا تشخیص برخورد عناصری مانند کابل های الکتریکی ، لوله های فاضلاب یا مجاری تهویه را به صورت خودکار انجام دهید. به بیان ساده ، شما می توانید “جستجوگر” را روشن کنید تا به طور خودکار تصادفات را تأیید کرده و گزارش دهید.

به جای بررسی دستی نقاشی های صنایع مختلف ، در وقت صرفه جویی می شود ، اینطور نیست؟ هر رشته می تواند مدل های خود را به یکی از موارد رایج پیوند دهد ، جایی که در مراحل اولیه که هزینه تغییرات بسیار کمتر است ، تعارضات شناسایی خواهد شد. همیشه بهتر از ایستادن در یک حفاری دو متری ، زیر باران است ، وقتی ناهار در عرض پنج دقیقه شروع می شود ، یک ساعت است که فیس بوک خود را چک نکرده اید و فقط یک لوله فاضلاب را از دیوار بتونی تشخیص داده اید.

مزیت 2: طراحی و ساخت سریعتر

دو برابر سریعتر وسوسه انگیز به نظر می رسد. اما زمان طرح ها را به خاطر می آورید؟ (یا شاید شما خیلی جوان هستید و همیشه از CAD استفاده کرده اید؟) اکثر افراد در آن زمان همچنین تصور می کردند که رایانه های بزرگ جدید بسیار کند ، بسیار گران و بسیار پیچیده برای کارکردن هستند. اما زمان در حال تغییر است و هندسه های طراحی پیچیده تر و پیچیده تر می شوند. معماران و طراحان در ایده های جدید برای منحصر به فرد ساختن اشیا به رقابت می پردازند تا از جمعیت متمایز شوند.

Kreslarze
زندگی قبل از CAD

در عین حال ، آنها می خواهند آنها را سریعتر و ارزان تر کنند. ممکن است ساختن نقشه های دو بعدی سریعتر از مدل باشد ، اما شما نمی توانید خیلی سریع تغییرات را انجام دهید. با یک طراحی پارامتریک که در صنعت محبوبیت بیشتری پیدا می کند ، اکنون می توانیم تغییرات سریعی در مدل ایجاد کنیم. به لطف تغییر قابل دسترس داده های ورودی (فاصله ، عرض ، طول) ، اثرات تغییر بلافاصله پس از تغییر مقادیر مربوطه قابل مشاهده است.

آیا نقشه های ساختاری زیر را دو برابر سریع تر می کنید؟ و چه می شود اگر ستون ها و پشتیبانی ها موقعیت خود را تغییر دهند – اصلاح کامل اسناد چه مدت طول می کشد؟

Stadion w Pekinie

مزیت 3: برنامه ریزی دقیق تر

شما واقعاً می توانید در اکسل معجزه کنید. با این حال ، فناوری BIM برای جایگزینی صفحه گسترده در نظر گرفته نشده است ، بلکه فقط به منظور ساده سازی و خودکار سازی مجموعه اطلاعات از مدل است. به بیان ساده ، ما کار دستی خسته کننده و اغلب ناقص (به عنوان مثال “ضربه زدن روی جداول مقادیر”) را با تولید خودکار داده جایگزین می کنیم.

در اینجا چند نمونه از نحوه پشتیبانی فناوری BIM از ما در کارهای روزمره آورده شده است:

مزیت 4: تجسم در مراحل اولیه پروژه

اغلب اتفاق می افتد که سرمایه گذار / مشتری از تحصیلات مهندسی برخوردار نباشد و نقشه ها و بخشهای ساخته شده برای تصور صحیح مفهوم طراحی کافی نیست. علاوه بر این ، حتی کارمندان واجد شرایط نیز اغلب با این مسئله مشکل دارند.

ایجاد یک مدل سه بعدی و چند رشته ای امکان ارائه آسان تر نتیجه نهایی و قرار دادن ساختار در واقعیت موجود را فراهم می کند. حتی ساده ترین مدل سه بعدی نیز امکان تجسم زیبا را فراهم می کند ، که در بسیاری از موارد ممکن است کلید درک بهتر پروژه باشد ، که به نوبه خود حتی ممکن است تصمیم بگیرد که چه کسی قرارداد را برنده خواهد شد. منبع عکس.

Wizualizacja 3D

مزیت 5: کیفیت بالاتر کار انجام شده

تبریک می گویم! شما می توانید این کار را برای 30 سال آینده ادامه دهید (مگر اینکه بازنشستگی شما زودتر بیاید) و همان اشتباهات را تکرار کنید. همانطور که کلاسیک می گفت: “جنون” همان کار را بارها و بارها انجام می دهد و انتظار نتایج متفاوتی دارد. ” اما بالاخره چقدر می توانید از طراحان آزرده خاطر شوید که این آرماتور در محل ساخت و ساز قرار نمی گیرد ، اگرچه همه چیز را می توانید روی یک تکه کاغذ ببینید.

با توجه به مدل های سه بعدی تقویت کننده ، ما می توانیم از بسیاری از برخوردهایی که در بخشهای معمولی قابل مشاهده نیستند جلوگیری کنیم. به دلیل تماس اضافی با طراح که معمولاً عجله ای برای پاسخگویی به سوالات ندارد ، در وقت ساختمانی صرفه جویی زیادی می شود. علاوه بر این ، کارگران به مدل دسترسی دارند و آنها قادر به دیدن طرح تقویت یک اتصال پیچیده و مجبور نیستید حدس بزنید “منظور طراح چیست؟”

مزیت 6: ارتباط بهتر در پروژه

وقتی از آنها سال شد: به نظر شما کلید موفقیت در اجرای پروژه چیست؟ ، اکثریت قریب به اتفاق پاسخ می دهند که مهمترین چیز همکاری خوب بین شرکت کنندگان پروژه است. هرچه پروژه بیشتر باشد ، موفقیت آن بیشتر به ارتباط موثر بستگی دارد. ارائه یک مدل ارتباطی ایده آل که همکاری موفقیت آمیز بین سرمایه گذاران ، طراحان ، مدیران ساخت و ساز و سایر صنایع را تضمین کند ، دشوار است.

با این حال ، اول از همه ، کاهش شماره ایمیل ، که در طول روز بیش از حد دریافت می کنیم و تعداد کارهایی که با تلفن انجام می دهیم ، که پس از چند روز هیچ کس به خاطر نمی آورد ، اولین قدم است.

گام بعدی استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه است که ممکن است با یک مدل سه بعدی مانند JIRA ترکیب شود. به جای ارسال صدها پیام – مربوط به موضوعات مختلف (که در آن از دست دادن یک موضوع آسان است) با کپی برای بسیاری از افراد (به هر حال همیشه از شخصی عبور خواهیم کرد) – ما توانایی ردیابی کارهای جداگانه را در یک صفحه مجازی داریم.

اینها ، به نوبه خود ، به عناصر خاص موجود در مدل و سطح توسعه آنها مربوط می شود که برای هر یک از شرکت کنندگان قابل مشاهده است. چند بار پیش آمده است که وقتی شخصی را که در تعطیلات / مرخصی استعلاجی به سر می برد و فقط نامه ای را در صندوق پستی خود نگه دارد که کسی به آن دسترسی نداشته باشد ، منتظر وضعیت خود هستیم؟ و رهبر پروژه باید بتواند آن را مشاهده یا به آن پاسخ دهد؟

Model wielobranzowy

مزیت 7: کاهش تأخیرها و خطاها

  واقعیت به گونه ای نیست که هر کارگری از یک تبلت و کلاه ایمنی با عینک MR (واقعیت مخلوط) در محل ساخت استفاده کند (هنوز موجود نیست).
با این حال ، به لطف فناوری BIM ، ما می توانیم تعداد خطاهای ایجاد نقشه و سوء تفاهم در سایت ساخت را کاهش دهیم.امروزه ، بیشتر دفاتر طراحی در اروپا مدل های سه بعدی از ساخت خود را ایجاد می کنند ، اما متأسفانه ، آنها همچنان که “کاغذ هر چیزی را تأیید می کند” آنها را بر روی کاغذ منتقل می کنند. در نتیجه ، احتمال خطا بیشتر است.
بنابراین ، گام واضح حذف این مرحله انتقالی و استفاده از تنها مدل سه بعدی به عنوان محصول نهایی است. یک پیمانکار با یک مدل آرماتور قادر به تصمیم گیری در مورد سفارشات خود با تولید لیست های خمش مستقیم در سایت ساخت و ساز به طور مستقل از طراح است. یک مثال خوب این است که در یکی از پروژه ها پیمانکار یک لیست تقویت کننده با 40 صفحه با بیش از 200 تن آرماتور دریافت کرده و هیچ چیز به عناصر خاص تقسیم نشده است.
پایه ها ، دیوارها و بقیه سیستم در یک سند جمع آوری شد زیرا انجام این کار برای طراح آسان تر بود. در نتیجه ، پیمانکار مجبور شد تعداد زیادی کاغذ را جستجو کند تا اقلام مناسب را پیدا کند.

مزیت 8: افزایش کارایی و بهره وری

قسمت اول جمله درست است اما قسمت دوم لزوماً درست نیست. توقف اجرای فن آوری های جدید منجر به رکود در صنعت ساختمان شده است ، که در بیست سال گذشته بهره وری آنها فقط 10 درصد افزایش یافته است! برای مقایسه ، صنعت تولید در همین مدت تقریباً 70٪ افزایش داشته است (منبع: Transforming Infrastructure Performance by Infrastructure and Projects Authority، December 2017). افزایش بهره وری با خودکار کردن وظایف ، معرفی فناوری های جدید و گسترش صلاحیت ، کلید این دستاورد بود. اکنون ما این فرصت را داریم که نتیجه بگیریم و از “برادر کوچکتر” خود بیاموزیم که چگونه با پیشرفتهای فن آوری که بازار را پیش می برد و فرصتهایی را که قبلاً هرگز فکرش را نمی کردیم ، همگام باشیم.

graph productivity

مزیت 9: رقابت پذیری

خوشبختانه ، بیشتر و بیشتر سرمایه گذاران متوجه می شوند که روش MMM ، معجزه سازی monay همیشه کارساز نیست. بنابراین ، باعث دلگرمی است که سرمایه گذاران در قراردادها به “معیارهای نرم” توجه بیشتری نشان می دهند. این رقابت شرکت های قابل اعتماد ، مطابق با قانون کار ، مقررات بهداشت و ایمنی ، کیفیت را افزایش می دهد ، اما لزوما ارزان ترین نیستند.

به عنوان مثال ، در روش تهیه بهترین ارزش (BVP) ، که در نروژ روز به روز محبوب تر می شود ، پنج معیار وجود دارد ، از جمله ملاک قیمت ، که به طور معمول 25 accounts را تشکیل می دهد. معیارهای دیگر شامل نحوه برنامه ریزی پیمانکار برای اجرای پروژه (25٪) ، ارزیابی ریسک (15٪) ، ارزش افزوده (10٪) و صلاحیت و تجربه افراد اصلی در پرسنل (25٪) است. ممکن است بپرسید و BIM کجاست؟

اول از همه ، BIM در سطح سه در بسیاری از موارد یکی از شرط های مناقصه است ، بنابراین شرکت هایی که قادر به تضمین اجرای پروژه مطابق با این فن آوری نیستند ، در مناقصه در نظر گرفته نمی شوند. ثانیا ، در معیار صلاحیت و تجربه پرسنل اصلی ، ممکن است امتیازات اضافی برای دانش و تجربه در فن آوری های جدید اعطا شود. بنابراین BIM آینده نیست. این فرایندی است که قبلاً در بسیاری از پروژه ها انجام شده و به طور مداوم در حال توسعه است.

مزیت 10: دسترسی آسان به اطلاعات

خودخواه نباشید! از همکاران و سایر صنایع خود بخاطر بسپارید. زمانهایی که پروژه ها روی دیسک محلی ذخیره می شوند به پایان می رسند. در بازار ، امکانات و راه حل های بیشتری برای ذخیره داده ها در یک فضای مشترک ، به اصطلاح Common Data Environment (پیوند CDE) ، معروف به ابر ، وجود دارد. Cloud یک درایو قابل حمل قابل حمل است که تمام اسناد را ذخیره می کند ، و هر شخص مجاز به آن دسترسی دارد.

صادقانه بگویم ، راه حل ایجاد چندین نسخه پشتیبان ، پروژه من را از دست دادن داده های مهم و من نجات داد.

Common Data Environment

از عصبانیت رئیس من علاوه بر این ، ابر یک راه حل مناسب است که تقریباً در هر مکان روی زمین و از هر دستگاه ممکن با دسترسی به اینترنت می تواند به پروژه دسترسی داشته باشد. علاوه بر این ، تعداد فزاینده ای از برنامه ها از عملکرد حالت مشترک اشتراکی (به عنوان مثال Quadri) استفاده می کنند ، که به بسیاری از کارمندان صنایع مختلف اجازه می دهد همزمان روی یک مدل کار کنند – چنین عملکردی در پروژه های چند رشته ای باورنکردنی است.

مزیت 11: چرخه عمر پروژه

یک طرح معمول در سایت ساخت و ساز – کار خود را انجام دهید ، آن را فراموش کنید و به پروژه بعدی بپردازید. اما بعد از انجام کار با بخشی از کار ما چه اتفاقی می افتد؟ معمولاً وقتي براي فكر كردن نيست و ما واقعاً علاقه مند به آن نيستيم. طراح برای طراحی ، پیمانکار برای انجام کار ، و سرمایه گذار برای پذیرش نهایی پروژه است. در اینجا یک مشکل کوچک بوجود می آید زیرا سرمایه گذار به مستندات ساخته شده نیاز دارد.

طراح کار خود را انجام داد و پیمانکار شروع به انتقال کارکنان به شی next بعدی کرد. در حین اعدام ، افرادی که روی آن کار می کردند غالباً تعویض می شوند و آنجا را ترک می کنند ، که این امر باعث از دست رفتن نسبی دانش در مورد کار و نحوه انجام کار می شود.

بنابراین ، ذخیره و بایگانی اطلاعات پروژه مهم است و انجام آن در حین اجرا بسیار ایده آل است. درست مانند بایگانی کردن خود ، دسترسی آسان به آن بلافاصله پس از اتمام پروژه نیز ضروری است. ثبت صحیح اطلاعات در مدل 3D در مورد مواد ، محل ، تاریخ اجرا یا تاریخ بازرسی بعدی ، به شما امکان می دهد یک پایگاه داده ایجاد کنید.

بانک اطلاعاتی ایجاد شده به این روش می تواند ما را در صورت توسعه یا بازسازی در آینده و همچنین نگهداری از شی پشتیبانی کند. با تشکر از این ، ممکن است ما بررسی تاریخهایی را که مثلاً بازرسی بعدی از آسانسور را انجام می دهیم یا خاموش کننده را تعویض می کنیم فراموش کنیم – اطلاعات را می توان به طور خودکار برای گیرنده مناسب ارسال کرد ، به عنوان مثال به صورت ایمیل مستقیماً از مدل BIM.

مزیت 12: بهبود OSH

“BIM – what does it have to do with safety?“

BIM-sceptic

خوشبختانه ، وقتی نوبت به OSH می رسد ، روزهایی که برای اولین بار ساختید و سپس فکر کردید تمام شده اند – به هر حال ، “خوب خواهد شد!” امروزه ، این برای ما استاندارد شده است که وظایف خود را با در نظر گرفتن ایمنی برنامه ریزی کنیم.

نه تنها ساخت ، بلکه ساخت ایمن نیز ضروری است. چگونه BIM می تواند در این زمینه کمک کند؟ اول از همه ، با ایجاد تفکر در مرحله طراحی ، مدل نشان می دهد که کارهایی که در ارتفاع انجام می شوند ، جایی که خط راه آهن یا کابل های ولتاژ بالا واقع شده است ، انجام می شود.

یک طراح باتجربه می تواند بگوید که خواندن همان مطالب از نقاشی های سنتی نیز امکان پذیر است – با این حال ، این مستلزم بازبینی انواع مختلف اسناد به طور جداگانه است. در مدل ، ترکیب بسیاری از رشته ها و دیدن آنچه در همسایگی (یا زیر زمین) شی of برنامه ریزی شده وجود دارد ، امکان پذیر است.

n مرحله اجرایی BIM و OSH نیز دست به دست هم می دهند. قبل از هر کار بالقوه خطرناک ، تجزیه و تحلیل خطر و ایمنی شغلی (JSA) مورد نیاز است. به عنوان مثال ، قرار است یک جرثقیل برج با ارتفاع 100 متر در کنار کشش راه آهن نصب شود. با استفاده از این مدل ، ما می توانیم شرکت کنندگان را به یک سفر مجازی برسانیم که به آنها امکان می دهد درگیر شوند ، و بالاتر از همه خطرات احتمالی را درک می کنیم و به حداقل می رسانیم ، بهتر از طرح روی کاغذ. منبع عکس

BHP na budowie
نمونه ای از استفاده از مدل برای نشان دادن فعالیت های انجام شده در یک سایت ساختمانی

مزایای فناوری BIM – خلاصه

به طور خلاصه ، امیدواریم که با ارائه مزایای فناوری BIM ، حتی بزرگترین افراد بدبین BIM را برای اجرای آن متقاعد کرده باشیم. هر شرکت کننده در فرآیند ساخت – سرمایه گذار ، طراح ، معمار ، پیمانکار یا تأمین کننده – چیزی برای خود پیدا خواهد کرد.

مزایای ذکر شده در بالا BIM براساس ده ها پروژه ساختمانی و زیربنایی جمع شده است که در کارهای روزمره با آنها سر و کار داریم. در اکثر قریب به اتفاق موارد ، این پروژه ها موفقیت آمیز بوده و نتایج مورد انتظار را به همراه داشته اند.

ما می دانیم که در اینجا فقط مزایا و مزایا را ذکر می کنیم و هیچگونه معایب یا مشکلی را که ناشی از کاربرد فناوری BIM باشد ، ذکر نمی کنیم. نگران نباش ما برای این منظور مقاله جداگانه ای در نظر گرفتیم كه در آن مشكلات و چالش های مربوط به اجرای و كاربرد این فناوری كه در سالهای گذشته با آن روبرو شده بود را بیان می كند.

مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM  مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM  مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM

مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM  مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM مزایای فناوری BIM

رامتين چرغنده رامتين چرغنده رامتين چرغندهرامتين چرغنده رامتين چرغنده رامتين چرغندهرامتين چرغنده رامتين چرغنده رامتين چرغندهرامتين چرغنده رامتين چرغنده رامتين چرغندهرامتين چرغنده رامتين چرغنده رامتين چرغندهرامتين چرغنده رامتين چرغنده رامتين چرغندهرامتين چرغنده رامتين چرغنده رامتين چرغنده

رامتين چرغنده رامتين چرغنده رامتين چرغندهرامتين چرغنده رامتين چرغنده رامتين چرغندهرامتين چرغنده رامتين چرغنده رامتين چرغندهرامتين چرغنده رامتين چرغنده رامتين چرغندهرامتين چرغنده رامتين چرغنده رامتين چرغنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: تمامی حقوق مادی و معنوی این محتوا متعلق به مجموعه آرک و مرکز آموزش رویای آکادمی مهرازی می باشد. در صورت تمایل به اشتراک گذاشتن این محتوا لطفا فقط لینک صفحه را به اشتراک بگذارید.